mandag 31. januar 2011

symaskin......

og broderier lå liksom ikke for meg.......
sydde litt da barna var små, men det var jo en evighet siden
tradisjoner derimot
blir bare viktigere og viktigere
for hvert år
-
så da mitt første barnebarn skulle døpes,
tenkte vi det hadde vært stas å kunne bruke en dåpskjole
som tilhørte familien.
vel...
ettersom det ikke fantes, var det bare en ting å gjøre...


Jonas sin mamma og jeg var enige...ikke noe blonder og fjas
og vi hadde god tid..just in case...


 Stoff&Stil
hadde mønster, engelsk blonde, silke og bånd 
og ikke minst
en betjening som var helt fantastisk!
-
med lånt symaskin

og en del trening ble kjolen endelig ferdig og navn og dato brodert
nederst på silkefòret
-
 fant til og med en liten sølje
til prinsen 

9 nov 2008
ble Jonasgutten døpt
 og så fin i dåpskjolen sin

- en tradisjon er skapt -

og under treet julaften lå en pakke
til mor fra alle barna
 SYMASKIN
<3

4 kommentarer:

  1. En så riktigt fin och vacker tradition ni skapat. Hoppas den kommer att bäras av många efter lilla Jonasgutten:) I vår familj finns också en dopklänning, där sex namn nu är broderade. Den sydde jag 1979, min mor broderade överdelen och min mormor virkade spetsarna nedtill på ärmarna.

    Och tänk att du fick en symaskin!

    Ha en bra vecka du också!
    Kram Eva-Mari

    SvarSlett
  2. Jeg ble i hvertfall kjempe fornøyd, kjolen ble nydelig:) Du er jo så flink, og gir ikke opp før du får det te.

    SvarSlett
  3. Så sant, Vibeke ;) Hun gir ikke lett opp den damen. Vi er heldig som har henne <3

    SvarSlett